- גיר אוטומטי לא מחליף הילוך
- גיר אוטומטי לא נכנס לרוורס או למצב חניה
- גיר אוטומטי מושך הילוכים
- גיר אוטומטי בועט
- גיר אוטומטי נתקע
- גיר אוטומטי מתחמם
- גיר אוטומטי לא מגיב
- גיר אוטומטי קופץ
תיבות הילוכים אוטומטיות הם מערכות הרכב החשובות ביותר בישראל בגלל שיקולים כמו נוחות, ערך וביצועים. עם זאת, גם תיבת גיר טובה עלולה לסבול מתקלות – לכן חשוב לזהות את הסימפטומים לתקלות בגיר בזמן ובעיקר לדעת עם מי כדאי להתייעץ כדי למצוא את הפתרון היעיל ביותר מבלי לפגוע בתמסורת ההילוכים שלכם.
רשימת תקלות נפוצות הקיימות בגיר אוטומטי
- גיר אוטומטי בועט
- גיר אוטומטי מושך הילוכים
- גיר לא מחליף הילך או מעביר הילוכים מוקדם מדי
- גיר לא נכנס לרוורס (R) או חנייה (P)
- גיר אוטומטי תקוע / נתקע
- גיר אוטומטי מתחמם
- גיר אוטומטי מחליק
- גיר לא מגיב
- גיר קופץ
- גיר אוטומטי מרעיש בעת העברת הילוך
גיר אוטומטי לא מחליף הילוך
בעיה חמורה יותר היא כזו שבגללה הגיר לא מחליף הילוך. אם הגיר לא מגיב או מתקשה להיכנס להילוך הרצוי למרות שיש בכך צורך, הגורמים האפשריים הם מחסור בשמן גיר או שמן גיר לא מספיק טוב שהפך סמיך מדי. סיבות אחרות שצריך לשלול הן תקלה במוט או בבורר ההילוכים, בעיה במוח הגיר או בעיה שקשורה במחשב.
גיר אוטומטי לא נכנס לרוורס או למצב חניה
מצבים שבהם גיר אוטומטי שלא נכנס לרוורס עלולים להתרחש בגלל אותן סיבות כמו מקרים שבהם הוא לא מחליף הילוך. בכל מקרה מדובר על תקלה ברורה שמצביעה על כשל במערכת ההילוכים, לכן צריך להגיע למוסך מתאים כמה שיותר מהר. לאחר אבחון מדויק של התקלה ניתן לברר איך גם הכי נכון לפתור אותה ולתת אחריות על התוצאות.
גיר אוטומטי מושך הילוכים
מצב שבו גיר אוטומטי מושך הילוכים פוגע בהספק של הרכב וצורך דלק מיותר. לרוב הבעיה היא לא בתיבת ההילוכים עצמה, אלא בחיישן מצב המצערת, בחיישן הטורבינה או בחיישן הספידומטר. אפשר לצמצם את הסיכון לתקלות כאלה אם מבצעים בדיקות תקופתיות ולרוב שיפוץ הגיר האוטומטי יהיה יחסית זול.
גיר אוטומטי בועט
זה מצב שבו קיימת תחושה לפיה הגיר קופץ, או יותר נכון "בועט", כאשר עוברים בין הילוכים ובעיקר בין מצב ניוטרל לבין מצב נהיגה או חנייה. הגורמים האפשריים לתקלה מן הסוג הזה כוללים בין היתר תקלה בחיישן ההילוכים, צינוריות וואקום שאינן מספיק אטומות ושחיקה כללית. בנוסף, כדאי להתייעץ עם מומחים כדי לוודא שאין קשר בין התקלה לבין הספק מנוע נמוך.
גיר אוטומטי נתקע
תיבת הילוכים עלולה להגיע למצב שבו הגיר נתקע בגלל בעיה שקשורה לנוזל או לשמן הגיר. התקלה הפשוטה היא כמובן זו שנגמרת בגלל שחסר נוזל או שמן גיר, אבל יש תקלות מורכבות יותר שנגרמות בגלל שהשמן שמצוי בגיר אינו מתאים וצריך להחליף אותו. בשביל לבחור את השמן המתאים, מתייעצים עם בעלי מקצוע ונצמדים להנחיות היצרן.
גיר אוטומטי מתחמם
גיר שמתחמם ואפשר להרגיש את זה באמצעות ריח שרוף שעולה מתיבת ההילוכים מעיד על דליפת נוזל, מפלס נוזל נמוך או נוזל דהוי ולא תקין. הבעיה לא רק מטרידה כי היא פוגעת בנסיעה, אלא גם עלולה להחמיר עד כדי מצב שבו גיר אוטומטי לא יגיב. בגלל שהנוזל של הגיר לא אמור להתרוקן מעצמו אלא רק להיות מוחלף בטיפולים התקופתיים, צריך לטפל בדליפה.
גיר אוטומטי לא מגיב
רוב הבעיות שגורמות לכך שהגיר לא מגיב בכלל קשורות לשמן: בין אם מדובר על מחסור בשמן גיר או על שמן גיר לא טוב שהפך סמיך מדי. במקרים אחרים, יכול להיות שזה מעיד על תקלה במוט ההילוכים, בבורר ההילוכים, במוח הגיר או כאמור במחשב.
גיר אוטומטי קופץ
טיפול מוקדם מונע מצב שבו הגיר האוטומטי קופץ. אם לא מספיקים, צריך לבדוק בעיה במחשב הגיר, בחיישנים או ברכיב הסולנואיד.
כל הסיבות להתייעץ עם המומחים של מוסך 2000 - מכונאות כללית ותיקוני גירים
לסיכום, יש תקלות שונות שעלולות לפגום בחוויית הנהיגה ואף להחמיר עד כדי סיכון לנהג ולסביבה. בשביל לטפל בתקלות הנפוצות ביותר בתיבת הילוכים אוטומטית, כל מה שצריך לעשות זה לפנות עוד היום אל המומחים של מוסך 2000 – תיקון גירים אוטומטיים ומכונאות כללית. אנו נשמח לקבל ממך פניה מסודרת ולעמוד לרשותך בכל מקרה של דילמה או התלבטות.