לוגו אתר מכון גירים 2000
לתיאום פגישת ייעוץ אישית התקשרו

073-7618480

חיפוש

מידע מקיף על תיבות הילוכים

תיבת הילוכים (גיר)

מה תפקידה של תיבת ההילוכים?

לכל מנוע רכב יש תחום אופטימלי של סל"ד (סיבובים לדקה) – תחום שבו המנוע עובד בתפוקתו האופטימלית. אם המנוע יגיע לקצה תחום כלשהו של סל"ד, עלול להיגרם לו נזק בלתי הפיך. תיבת ההילוכים (הגיר) מבטיחה מעבר חלק בין תחומי הסל"ד השונים, ושומרת על המנוע בתחום הסל"ד האופטימלי במהירויות הנסיעה השונות. למעשה, הגיר מאפשר לשנות את היחס בין המהירויות לבין עוצמת המומנט של המנוע וההתקן המונע שברכב, ולהתגבר על ההתנגדות שמפעיל ההתקן המונע על המנוע.

תוכן עניינים

תיבת הילוכים אוטומטית
תצלום ידית תיבות הילוכים

3 סוגים עיקריים לתיבות הילוכים

1. תיבת הילוכים ידנית

החלפת ההילוך מתבצעת על ידי הנהג, שצריך ללחוץ עם הרגל על דוושת המצמד ולהעביר את מוט ההילוכים אל ההילוך הרצוי.
היתרונות של גיר ידני באים לידי ביטוי במחיר נמוך ושליטה מלאה בהתנהגות של הרכב, אולם החיסרון עלול להיות חוסר נוחות ובעיקר אי התאמה לנסיעה בתנאי כביש צפופים ועם פקקים. יתרה על כך, יש לקחת בחשבון שרוב הרכבים הנמכרים בישראל הם בעלי תיבת הילוכים אוטומטית.

תמונת המחשה לגיר ידני MANUAL TRANSMISSION
המחשה של תיבת הילוכים אוטומטית AUTOMATIC TRANSMISSION

2. תיבת הילוכים אוטומטית

תיבת הילוכים אוטומטית היא סוג של תיבת הילוכים המאפשרת לנהג להחליף הילוכים מבלי להשתמש במצמד, כלומר מדובר בתיבת הילוכים אוטומטית. תיבת ההילוכים האוטומטית הומצאה בשנת 1921 על ידי שני ממציאים, מקסוול וסטורטבאנט, והוצעה להנרי פורד כדרך למזער את צריכת הדלק, לשפר את הביצועים ולייצר הילוכים חלקים יותר.

3. תיבת הילוכים רובוטית

תיבת ההילוכים הרובוטית מאפשרת ליהנות מהיתרונות של הגיר הידני והאוטומטי. זוהי תיבת הילוכים ידנית הפועלת ללא דוושת מצמד. היא כוללת 5 הילוכים קדמיים, אך המעבר ביניהם מתבצע בצורה אוטומטית. המערכת הרובוטית יודעת כיצד להתאים עצמה לתנאי הדרך והיא זו שמשלבת את ההילוך המתאים לפי תנאי הנסיעה. הגיר הרובוטי מחזיר לנהג את השליטה במהירות הנסיעה וגם מאפשר למכונית לחסוך בצריכת הדלק, שכן הוא מאפשר לנצל את הספק כוח המנוע בצורה מרבית.

תצלום המחשה גיר רובוטי ROBOTIC TRANSMISSION

צפו: תיבת הילוכים בפעולה

תקלות נפוצות בתיבות הילוכים

התפקיד של תיבת הילוכים ברכב הוא לתאם בין התקן מניע לבין התקן מונע. התיבה מאפשרת את שינוי היחס בין מהירויות ההתקנים, ובין עוצמת המומנט שהם מפעילים. חוקי הפיזיקה קובעים, כי מהירות הסיבוב תמיד תעמוד ביחס הפוך למומנט המופעל. המשמעות מבחינת התיבה היא ששילוב להילוך נמוך מגביר את המומנט של ההתקן המניע, וכך מאפשר לו להתגבר על ההתנגדות שההתקן מונע מפעיל נגדו

 

תקלות נפוצות של תיבות הילוכים אוטומטיות

התיבה לא מעלה הילוך – תקלה זו נגרמת בדרך כלל כתוצאה מניתוק של אחד הכבלים, החיבורים או צינור המודול. במידה והשמן שחור ישנה אינדיקציה לתקלה חמורה בתיבת ההילוכים עצמה.


מכונית קופצת בעת העברת הילוך – בניגוד למה שנהוג לחשוב, התקלה הזו לא מתרחשת ברכבים ישנים בלבד. הגורם לתקלה יכול להיות שאין מספיק נוזל הילוכים, או לחלופין יש אפשרות לבעיה עם צינור הוואקום. גם בעיה בכבל שמחבר בין דוושת הדלק לתיבת ההילוכים עשויה ליצור תקלה מן הסוג הזה.

רכב לא מתקדם – מכונית הנמצאת בהילוך דרייב, אך לא זזה סובלת מבעיה במנגנון מוט ההילוכים, בחוסר נוזל הילוכים או במסנן סתום. מנגד, רכב שנע בעזרת תיבת ההילוכים רק ברברס מעיד על תקלה חמורה בתוך התיבה.


הגיר "מושך" – טיפול נכון בתיבת הילוכים לפי הנחיות היצרן מונע בעיות של משיכת הילוכים או סיבובי מנוע גבוהים מדי. אם מרגישים שהגיר לא מעביר הילוך בזמן גם בנסיעה רגועה ויודעים בוודאות שלא מדובר על תחושה פסיכולוגית בלבד, צריך הלגיע למוסך.

תקלות נפוצות של תיבות הילוכים ידניות

קושי לשלב הילוכים – זו אחת התקלות הנפוצות ביותר. הגורמים יכולים להיות מצמד לא מכוון, משאבת מצמד לא תקינה או מחסור בשמן גיר. לא מומלץ להתמודד עם התקלה הזו לבד, ויש להכניס את הרכב למוסך על מנת לבצע בדיקה כללית.

מצמד מחליק – מלבד הסכנה הבטיחותית, מצמד מחליק הוא תוצאה של חוסר כיוון או בלאי מתקדם. גם כאן מומלץ לפנות אל מוסך המתמחה בתיבות הילוכים על מנת לטפל בבעיה.

מצמד קופץ – נסיעה עם מצמד קופץ נגרמת כתוצאה ממצמד פגום או דיסקית לחץ פגומה, חיבור לא תקין לתיבת ההילוכים או חיבור תקול אל המנוע.

חריקה בעת החלפת הילוך – את התקלה הזו אכן ניתן למצוא בהמון רכבים ישנים. הגורם הוא בדרך כלל מצמד לא מכוון, או לחילופין מצמד פגום או תיבה פגומה.

סוגי טיפולים בתיבת הילוכים

שיפוץ גירים – במקום להחליף תיבת הילוכים תקולה באחרת, פעולה מורכבת שעלותה גבוהה, יש באפשרותנו להחליפו בגיר משומש (מיובא או מקומי) שהוצא מרכבים שפורקו, או לשפצו. אולם גיר מקולקל הוא לא בהכרח גיר שצריך להחליפו בחדש, במקרים רבים שיפוץ גיר הוא האלטרנטיבה העדיפה, שכן ניתן ולהחזיר אותו למצב תקין ובכך לחסוך את העלויות הגבוהות שברכישת גיר חדש מהיבואן או גיר משומש.

החלפה – אם התקלה בגיר הקיים אינה ניתנת לתיקון, נשמח להתקין לכם תיבת הילוכים חדשה שתאפשר לכם לנסוע בבטחה לאורך כל הדרך. ברשותנו מבחר עצום של תיבות הילוכים עבור כל סוגי הרכבים מהארץ ומחו"ל, וצוות המומחים שלנו יתקין עבורכם את התיבה המתאימה לרכב שלכם.

החלפת שמן גיר – שמן גיר מומלץ להחליף כל 80 אלף ק"מ. לשם השוואה, את מסנן שמן הגיר מחליפים בתדירות גבוהה יותר וזאת על מנת לפנות פסולת וכדי למנוע סתימות. אם הרכב נמצא בשימוש אינטנסיבי או משמש לעבודות מסחריות כאלה ואחרות, יכול להיות שעדיף לבצע החלפת שמן גיר בתדירות גבוהה יותר.

חידוש מוח גיר – זהו שיפוץ של תיבת ההילוכים לרכב. אפשר לשלב חידוש מוח גיר בשיפוץ כללי של תיבת ההילוכים או לתאם אותו בגלל תקלות ובעיות.

טיפול בתיבות הילוכים רק במוסך 2000 תיבות הילוכים אוטומטיים בע"מ בחולון

הידע והמקצועיות עושים את ההבדל בגלל החשיבות הגדולה שיש לגיר על בטיחות הנסיעה ברכב, שיפוץ גיר חייב להיעשות רק על ידי אנשי מקצוע מומחים לדבר. בשיפוץ גיר חשוב להקפיד על כל פרט ופרט, שכן הטעות הקטנה ביותר עלולה להתפתח לתקלה גדולה בעתיד, שיכולה גם לסכן את בטיחותכם.

אנו במוסך 2000 תיבות הילוכים אוטומטיים בע"מ בחולון מעמידים לרשות לקוחותינו את אנשי המקצוע הטובים והמנוסים ביותר בתחום שיפוצי הגיר, וידע עשיר ונרחב שצברנו לאורך כל שנות פעילותנו. כל לקוחותינו נהנים משירות מקצועי, אמין ובטיחותי, עם אחריות על כל שיפוץ גיר.

נשמח לעמוד לרשותכם לצורך תיקון ושיפוץ של תיבות הילוכים אוטומטיות. אנו מספקים אחריות מלאה על כל עבודה, ומתחייבים להצעת מחיר משתלמת.

תיבת הילוכים ידנית מחייבת את הנהג להעביר הילוכים באופן ידני, בעוד תיבת הילוכים אוטומטית מחליפה הילוכים אוטומטית. בתיבת הילוכים ידנית, הנהג משתמש במצמד כדי לנתק את המנוע מתיבה ולאחר מכן בוחר את ההילוך המתאים באמצעות ידית הילוכים. בתיבת הילוכים אוטומטית, תיבת ההילוכים משתמשת בממיר מומנט או בחבילת מצמד כדי לשלב ולנתק הילוכים באופן אוטומטי.

תיבת הילוכים רובוטית, המכונה גם תיבת הילוכים ידנית אוטומטית (AMT), היא סוג של תיבת הילוכים המשלבת תכונות של תיבת הילוכים ידנית ותיבת הילוכים אוטומטית. הוא משתמש במצמד הנשלט על ידי מחשב כדי להפוך את תהליך בחירת ההילוכים לאוטומטי, אך הנהג עדיין יכול להעביר הילוכים ידנית באמצעות ידית הילוכים או מעבירי ההנעה.

תיבת הילוכים אוטומטית מבטלת את הצורך של הנהג להעביר הילוכים ידנית, מה שיכול להפחית את עייפות הנהג ולשפר את יעילות הדלק. זה גם יכול לספק האצה חלקה יותר ולשפר את הביצועים בתנועת עצירה וסע.

תיבת הילוכים ידנית מעניקה לנהג יותר שליטה על הרכב ויכולה לספק חווית נהיגה מרתקת יותר. זה גם בדרך כלל פחות יקר לתיקון או החלפה מאשר תיבת הילוכים אוטומטית.

המרווח המומלץ להחלפת שמן תיבת ההילוכים משתנה בהתאם ליצרן ודגם הרכב, אך הוא בדרך כלל בסביבות כל 30,000 עד 60,000 מיילים. חשוב לעקוב אחר מרווחי השירות המומלצים של היצרן כדי לשמור על תקינות תיבת ההילוכים.

כמה סימנים נפוצים לבעיות בתיבת ההילוכים כוללים קושי בהעברת הילוכים, רעשי שחיקה או צלצולים, החלקה של הילוכים ונזילות נוזלים. אם אתה נתקל באחת מהבעיות הללו, חשוב לבדוק את תיבת ההילוכים שלך על ידי מכונאי מוסמך.

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית העסק הוא
03-6500232