גירים 2000 >> גיר אוטומטי
גירים אוטומטיים נמנים על אחת ההתפתחויות החשובות ביותר בטכנולוגיית הרכב. למעשה, גירים מסוג זה מפשטים בצורה משמעותית את תפעול הרכב. מכונית המצוידת בגיר אוטומטי אינה מצריכה מהנהג יותר מלחיצה על דוושת הגז או הברקס, מה שמאפשר לנהג להעניק יותר תשומת לב לתנאי הדרך. במדריך זה נסביר מה זה גיר אוטומטי + היסטוריה של גיר זה, כיצד הוא מורכב ומהם היתרונות + החסרונות של מערכת זו, ונעשה השוואה בין סוגי מערכות ההילוכים הקיימות.
גיר אוטומטי מורכב ממספר רכיבים –
בשונה מגיר רגיל, בתיבת הילוכים אוטומטית יש להיצמד במרבית המקרים להוראות היצרן. כלומר, לשמן את תיבת ההילוכים לפי ההנחיות של יצרן הרכב. לרוב משתמשים עבור תיבת הילוכים אוטומטית בשמן לממסרה אוטומטית. מדובר בשמן הידרואלי שצבעו אדום.
יחד עם זאת, בניגוד לגיר הידני, שכולל בדרך כלל 5 הילוכים, בגיר האוטומטי יש לרוב 3 – 4 הילוכים קדמיים. עובדה זו משפיעה הן על יכולת התאוצה של הרכב (הרכב מאבד כ- 10% מכוח המנוע שלו) והן על תצרוכת הדלק שלו – רכבים בעלי גיר אוטומטי צורכים יותר דלק בהשוואה לרכבים בעלי גיר ידני. זאת ועוד, עם גיר אוטומטי לנהג יש פחות שליטה על מהירות הנסיעה, והוא דורש תחזוקה רבה יותר במוסך.
בעוד שתיבת הילוכים אוטומטית פועלת באופן עצמאי וללא פעולות מצד הנהג, באמצעות מחשב וכל הרכיבים כפי שפורט לעיל, בתיבת הילוכים רובוטית רובוט מבצע את החלפת ההילוכים. מה שאומר שנהיגה ברכב עם גיר רובוטי שונה. למרות שבשניהם החלפת ההילוכים לא נעשית על ידי הנהג.
גיר רציף הינו גיר אוטומטי שלו יחסי העברה מרובים וכמעט אינסופיים. הוא מאפשר פעילות גם בין יחסי העברה קיצוניים זאת בעזרת זוגות החרוטים ורצועת ההנעה שביניהם.
גיר ידני מטיל משימה משמעותית נוספת על הנהג, ועליו לבחור את ההילוכים ולהשתמש במצמד. מנגד חווית הנהיגה מאפשרת ומאתגרת יותר. למרות כל הפתרונות האוטומטיים יש את הנהגים הללו שיעדיפו לנהוג ברכב בעל תיבת הילוכים ידנית. הם חשים תחושת שליטה בנהיגה.
גיר אוטומטי טיפטרוניק – גיר אוטומטי שמאפשר שילוב הילוכים באופן ידני בהסטת מוט ההילוכים. בגיר זה אין שליטה ידנית מלאה, אך הנהג כן יכול לשלוט במידה מסוימת על ההילוכים. מה שאומר שיש לנהג את החוויה של גיר ידני, אך מבחינת בטיחות הרכב נשלט גם על ידי מערכת אוטומטית שלא מאפשרת לבחור כל הילוך בכל מצב.
כמו כל מוצר מכאני שמשתמשים בו לעיתים תכופות, גם תיבת ההילוכים של רכבנו נוטה להישחק עם הזמן וככל שרכבנו צבר קילומטראז' רב יותר. כשהגיר ברכב נשחק או מתקלקל אנו נרגיש שהעברת ההילוך אינה נעשית בצורה "חלקה", ושידית ההילוכים "קופצת" בזמן העברת ההילוך. פרט לאי הנוחות הקיימת שבדבר, יש בכך גם סכנה בטיחותית לנהג ולנוסעי הרכב. בדיוק לשם כך יש לבצע שיפוץ גיר במכון גירים מקצועי.
הצוות של מוסך 2000 כאן כדי לתת מענה מקצועי ואישי – השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.
מספר הטלפון הרגיל של בית העסק הוא
03-6500232
התחנה החדשה שלנו, ברחוב אצ"ל 49 ראשון לציון, תיפתח בתחילת חודש ספטמבר בעזרת השם,
ומיועדת להציע לכם הרבה יותר – שירות מהיר, מקצועי ואישי, עם מיטב הציוד והטכנולוגיה המתקדמת ביותר.
היכונו למעבר!
נעמוד לשירותכם תמיד ובשבילכם – עם הרבה יותר שירות, יותר מקום ויותר ניסיון כדי להעניק לכם את החוויה הטובה ביותר.
בינתיים, אנחנו זמינים לכל שאלה, בקשה או מידע נוסף.
תודה על התמיכה הבלתי פוסקת, ונתראה בקרוב במוסך החדש!