חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חיפוש

מידע ושירותים אודות גיר רובוטי - Robotic Transmission

תמונת תשקיף של מערכת רובוטית בתוך הרכב

תוכן עניינים

מה זה גיר רובוטי?

גיר רובוטי הוא תיבת הילוכים אשר מעבירה הילוכים באופן אוטומטי בשליטה על ידי מחשב, אך במנגנון שאינו כולל את השימוש במצמד. בדרך כלל בתיבות הילוכים רובוטיות תהיה גם אפשרות של העברת הילוכים ידנית אך בכללי מדובר בתיבת הילוכים אשר מנטרלת את חוסר הנוחות של תיבת ההילוכים הידנית, ומאפשרת לנו ליהנות ברכב מחסכוניות הדלק מעוצמת הנסיעה האיכותית של הגיר הידני ביחד.

יתרונות הגיר הרובוטי

  • ביצועי קלאץ' גבוהים
  • התחשבות במהירויות שונות
  • חסכוניות בדלק
  • נסיעה איכותית
  • התאמה לתנאי השטח
  • יכולות שליטה גבוהות

    היתרונות של הגיר הרובוטי קשורים במידה רבה ליתרונות של הגיר הידני לעומת הגיר האוטומטי – חסכוניות בדלק, נסיעה איכותית והתאמה לתנאי השטח השונים (פקקים מול כביש מהיר), זיהום אוויר מופחת לעומת תיבת ההילוכים האוטומטית, עלות הרכבה ותיקונים נמוכה באופן ממוצע מתיבות הילוכים אחרות, וכמובן שגם ניצול היתרון העיקרי של גיר אוטומטי – נטרול הצורך בהפעלת הקלאץ' ברגל שמאל בזמני פקקים ובנסיעה יום יומית במהירות נמוכה.

חסרונות הגיר הרובוטי

  • עיכובים של עד 2 שניות במעבר הילוכים (ברכבים חשמליים עיכובים אלה יורגשו יותר)
  • "מגמגם" בנסיעות איטיות
    מכות בגיר בלחיצה חזקה על הגז
  • גרסאות זולות יותר של גיר זה אינן מתאפיינות בהתחשבות במהירויות שונות
  • עלויות תיקונים גבוהות

    בנסיעה בעיר הגיר הרובוטי מאופיין כמגמגם בנסיעה איטית, בועט ופחות חלק בכביש. שימוש לא נכון בתיבת ההילוכים הרובוטית יכול לגרום נזק לגיר. תקלה נפוצה זו נובעת מתוך לחיצה חזקה על הגז בעת האצה ומה שגורם לגיר לתת מעין מכה ולאורך זמן לגרום נזק למצמד.

עקרונות הגיר הרובוטי

תיבת ההילוכים הרובוטית יכולה לעבור למהירות הבאה באופן אוטומטי או חצי אוטומטי. במקרה הראשון, יחידת המיקרו-מעבד מקבלת אותות מהחיישנים, שעל בסיסם מופעל האלגוריתם שתוכנת על ידי היצרן להעברת הילוך חכמה.

רוב תיבות ההילוכים מצוידות בבורר ידני. במקרה זה, המהירויות עדיין יופעלו אוטומטית. הדבר היחיד הוא שהנהג יכול לסמן באופן עצמאי את הרגע של העלאת הילוך או הורדה. לחלק מתיבות הילוכים אוטומטיות מסוג טיפטרוניק יש עיקרון דומה.

סדר פעולות מכאניות

  1. הנהג מפעיל את הבלם, מתניע את המנוע ומעביר את מתג מצב הנהיגה למצב D.
  2. האות מהיחידה הרובוטית עובר ליחידת בקרת התיבה.
  3. בהתאם למצב הנבחר, יחידת הבקרה מפעילה את האלגוריתם המתאים לפיו היחידה תפעל.
  4. בתהליך התנועה, החיישנים שולחים אותות ל"מוח הרובוט" לגבי מהירות הרכב, לגבי העומס של יחידת הכוח וכן לגבי מצב תיבת ההילוכים הנוכחי.
  5. ברגע שהאינדיקטורים מפסיקים להתאים לתוכנית המותקנת מהמפעל, יחידת הבקרה נותנת את הפקודה להחליף להילוך אחר. זה יכול להיות עלייה או ירידה במהירות.

עלות החלפה של גיר רובוטי

מחיר החלפת מערכת רובוטית מלאה תעלה בין 4,000 – 6,000 ש"ח. זהו מחיר כללי שנע בין כל סוגי המכוניות, ומחיריו יכולים לנוע גם מתחת ל4,000 ש"ח ואף במקרים מסוימים מעל 6,000 ש"ח. ישנם לא מעט פרמטרים המשפיעים על מחירי החלפת גיר רובוטי, והם שנת ייצור של הרכב, הקילומטרז' שהרכב צבר, ומה הייתה איכות התחזוקה הכללית שלו.

איש מוסך מתקן גיר רובוטי

שימושים נפוצים בתעשיית הרכב

שימושיה של תיבת הילוכים רובוטית הם כאמור שימושים שקשורים להגברת הנוחות והיעילות של הנסיעה. למעשה בפעולתו מפעיל גיר רובוטי מצמד כפול – נכנס לפעולה על ידי שליטה איכותית של המערכת הרובוטית, מעביר את ההילוך בצורה חלקה ואיכותית בהתאם למהירות הנסיעה, ובצורה הגיונית יותר שמתאימה יותר לתנאי הנסיעה מאשר הגיר האוטומטי הקלאסי.

באילו רכבים נפוצים יש תיבת הילוכים רובוטית?

  • מיצובישי
  • טויוטה
  • יונדאי
  • במוו
  • אאודי
  • מאזדה
  • סקודה

הרכבים הנפוצים ביותר בהם נמצא את הגיר הרובוטי מגיעים הן מחברות הפאר בעולם הרכב המודרני והן בדגמי רכבים נפוצים יותר שנמצאים על הכבישים שלנו בכמויות לא קטנות. דוגמה טובות לכך היא חברת רנו, שמכניסה אט אט לכלל דגמי הרכבים שלה את תיבת ההילוכים הרובוטית. גם חברת פורד לא נשארה מאחור, וכיום בחיפוש של רכבים עם גיר רובוטי פורד פוקוס היא אופציה נפוצה במיוחד.

תיבת הילוכים רובוטית לרכב היא סוג של תיבת הילוכים המשתמשת ברכיבים רובוטיים כדי להעביר הילוכים אוטומטית, במקום להסתמך על מצמד ידני.

שימוש בגיר רובוטי במכונית יכול לספק העברה חלקה ומהירה יותר, יעילות דלק משופרת ושליטה ובטיחות מוגברת בזמן הנהיגה.

תיבת הילוכים גיר רובוטי במכונית משתמשת במערכת מבוקרת מחשב כדי לשלב ולנתק את ההילוכים, מה שמאפשר העברה אוטומטית ללא צורך בהתערבות ידנית.

ניתן להשתמש בגיר רובוטי ברוב סוגי המכוניות, אך ייתכן שהיא לא מתאימה לכל היישומים. יש להתחשב בצרכים הספציפיים של הרכב, כגון דרישות הספק ומומנט, לפני התקנת תיבת הילוכים רובוטית.

תיבת הילוכים גיר רובוטי יכולה להיות יקרה יותר מתיבה ידנית מסורתית, אבל היא עשויה להיות דומה או פחות יקרה מתיבה אוטומטית. העלות תלויה ביישום הספציפי ובמורכבות תיבת ההילוכים.

תחזוקה שוטפת, כמו החלפת נוזל תיבת ההילוכים ובדיקת תיבת ההילוכים לבלאי ונזקים, נחוצה לתיבת הילוכים גיר רובוטי במכונית. דרישות התחזוקה הספציפיות תלויות בהמלצות היצרן ובעיצוב תיבת ההילוכים הספציפית.

כמה חסרונות פוטנציאליים של שימוש בתיבת הילוכים גיר רובוטי במכונית כוללים עלות ראשונית גבוהה יותר, פוטנציאל לתקלות תוכנה או מכאניות, ומעורבות ושליטה מופחתת בנהיגה עבור חלק מהנהגים. עם זאת, גורמים אלה תלויים ביישום הספציפי ובהעדפות הנהג.

אל תתפשרו על הרכב שלכם - פנו למכון גירים 2000

כשאתם מחפשים שירות לגירים רובוטיים בדגמי פורד, רנו או דגמים אחרים – חשוב לפנות למכון המתמחה בתיבות הילוכים אוטומטיות ורובוטיות. פנו למכון גירים 2,000 – ונעניק לכם את המענה המקצועי ביותר לתיבת ההילוכים של הרכב שלכם!

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית העסק הוא
03-6500232