חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חיפוש

גיר רציף (CVT)

תמונת המחשה לגיר רציף CVT

תוכן עניינים

מה זה גיר רציף?

גיר רציף (CVT) הוא סוג של גיר אוטומטי והוא שונה במבנהו מתיבת ההילוכים האוטומטית המוכרת. מבנה הגיר הרציף מורכב משני זוגות של חרוטים הפונים זה אל זה ובניהם נפרסת רצועת הנעה. החרוטים והרצועה של הגיר הרציף מחליפים את גלגלי השיניים של הגיר האוטומטי הרגיל. ההילוכים נקבעים על ידי מיקומה של הרצועה על החרוטים.

כיצד בנויה מערכת הילוכים רציפה?

במקום גלגלי השיניים, גיר רציף פועל עם רצועה מתוחה שנעה בין שני קונוסים. את ההילוך עצמו קובעים בהתאם למיקום הרצועה בין החרוטים וכמובן לפי דרישות הנהג, שאמורות לבוא לידי ביטוי בלחיצת על דוושת הבלם או הגז.

יתרונות גיר רציף

  • פעולת נהיגה רציפה ללא זעזועים
  • נוחות מירבית בנסיעות ארוכות
  • יעילות משופרת בחסכון דלק
  • מערכת הילוכים רספונסיבית ומהירה
  • מומנט החלפת הילוכים גבוה
  • משקל הגיר הוא נמוך ביחס לתיבות הילוכים אחרות
  • חלקי חילוף איכותיים ומחזיקים לאורך זמן רב

    גיר CVT מבטל הורדת הילוכים פתאומית כאשר יש צורך בכוח נוסף למעבר הילוך,ופועל בצורה חלקה בזמן טיפוס על גבעות והרים.
    היתרון של גיר רציף הוא חיסכון בדלק, פעולת נהיגה רציפה וחלקה בלי זעזועים ונוחות מרבית גם במהלך נסיעות ארוכות.

חסרונות גיר רציף

  • רעשים המגיעים מתיבת ההילוכים בעת החלפת הילוך
  • סיכון לקרעים ברצועה המחברת עקב שימוש אינטנסטיבי ולא נכון
  • התקשות בלעמוד בהאצות פתאמיות
  • תחזוקה יקרה
  • חלקי חילוף יקרים
  • התרגלות למערכת גיר חדשה
  • אינו מיועד להאצות מיידיות ומהירויות גבוהות

יש לציין כי תיבות ההילוכים הרציפות השתפרו מאוד עם שנים האחרונות, ורובן "מחקות" את התיבות הילוכים הפלנטריות.
התיבה הרציפה הינה חסכונית בשימוש בדלק, נעימה בשיוט, אך החיסרון בה שהיא מרעישה בהאצה תובענית. ישנה סכנה כי לאורך שימוש נרחב וארוך קיים הסיכון לקרעים ברצועה המחברת, לכן חשוב להיות עם יד על הדופק ולוודא תחזוקה נכונה לגיר רציף.
ככל שהמנוע חזק יותר (מומנט) תיבה רציפה תישתלב בו טוב יותר. ולעיתים מאד רחוקות המנוע נזקק לטפס לסלד גבוה ומחוספס.

גיר כזה יש חיסרון מהותי: הוא מתקשה לעמוד במצבים של האצות פתאומיות, לא תמיד מתמודד עם דרישות הנהג במהלך נסיעות תחת עומס מרבי ואף מתקשה במצבים של האצה בעלייה.

אמינות

מערכת תיבת ההילוכים הרציפה אמינה מאוד, ולרוב מחזיקה מעמד זמן רב. אנשים רבים מאמינים כי CVT אמינים יותר מתיבה אוטומטית טיפוסית, מפאת איכות החומרים והחסכון בדלק. וזו אחת הסיבות לכך שהם הופכים פופולריים יותר ויותר עם הזמן.

תקלות נפוצות בגיר רציף

  • דיסק מצמד – מתאפיין בד"כ ברעשים והחלפת גיר מקרטעת, מומלץ להחליף דיסק מצמד כל 100 ק"מ.
  • קפיצות רכב בעת החלפת הילוכים – קפיצות קדמיות ואחוריות כאחד. מומלץ לבדוק את נוזל הגיר לעתים תכופות.
  • התחממות מהירה של מערכת הצירים בגיר
  • תחושת האטה בעת נסיעה
  • שינוי הילוכים במהירויות גבוהות
גיר רציף של מוסך גירים בחולון

גיר רציף VS גיר רובוטי

כאשר משווים את טכנולוגיית ה-CVT לעומת טכנולוגיית הילוכים רובוטית, היתרון של ה-CVT הוא ביכולתו לשנות את יחס ההילוכים שלו כאשר מהירות המנוע משתנה ללא הרף. זה אומר שהמנוע תמיד פועל בשיא היעילות. יש מספר אינסופי לכאורה של יחסי העברה בין ההילוכים.

חוסר הגמישות בגיר זה עוזר ל-CVT לנצל את הכמות המקסימלית של כוח סוס ממנוע קטן, ומעניקים לנהגים האצה מהירה יותר מאשר תיבות הילוכים אוטומטיות סטנדרטיות. יצרניות רכב כמו ניסאן, מיצובישי ויונדאי מציידות את מנועי ארבעת הצילינדרים שלהן עם CVTs כדי לנצל את חיזוק הכוח הזה.

תיבת הילוכים רציפה מייצרת האצה חלקה ללא הפרעות בהעברת ההילוכים. CVT מספקת כוח מנוע נוסף ומהירות רכב למעבר כלי רכב איטיים יותר או טיפוס על גבעות תלולות. נהגים אינם צריכים לדאוג לגבי הורדת הילוך קופצנית לאחר העברת ההילוך בצורה נכונה כמו בתיבות הילוכים אוטומטיות קונבנציונליות.

גיר רציף VS גיר ידני

כאשר נוהגים ברכב בעל תיבת הילוכים ידנית, כמו מכונית ספורט, משתמשים בידית העברת ההילוכים, הנקראת לפעמים 'ידית הילוכים' כדי לתמרן בין הילוכים. גלגלי השיניים ממוספרים מאחד עד שש, אך עשויים לכלול עד 10.

אם סיבובי המנוע לדקה (סל"ד) עולים או יורדים, מעבירים את ההילוכים להילוך הגבוה הבא או להילוך נמוך יותר. תנועה זו גורמת למכונית להאיץ או להאט, צריך ללחוץ על דוושה שלישית, הנקראת מצמד, כדי להחליף הילוך. המצמד שומר על גלגלי השיניים נייחים באופן זמני, כך שתוכל לשלב אותם בעת ההעברה.

מכוניות עם תיבות הילוכים אוטומטיות קונבנציונליות צברו פופולריות על פני תיבות הילוכים ידניות בשנים האחרונות. תיבות הילוכים אוטומטיות מקלות בהרבה על לימוד הנהיגה. ודורשים פחות תשומת לב ויוצרים פחות בלאי במנוע הרכב.

איך מבצעים שיפוץ לגיר רציף?

מבחינה טכנית, האופן שבו מבצעים שיפוץ של גיר רציף עולה בקנה אחד עם הדרישות של נהגים ובעלי רכבים פרטיים או מסחריים. הנה למשל כמה בעיות שאותן אפשר למנוע באמצעות זיהוי מוקדם של התקלה עם מערכת ממוחשבת ולאחר מכן שיפוץ של גיר רציף בצורה מקצועית:

היחלשות החומרים

המטרה של שיפוץ גיר רציף היא להחליף את החומרים שסובלים מבלאי. בשביל להתמודד מראש עם היחלשות החומרים וכדי למנוע עלייה בצריכת הדלק, יש צורך לשפץ את הגיר.

שיפור הבטיחות

שיפוץ גיר רציף משפר את הפעולה של הרכב ואת היכולת לשמור על הבטיחות. את השיפוץ צריך לבצע אחת לתקופה מסוימת ויחד עם תשומת לב למצב של הרצועה ולרמת השחיקה הטבעית שלה.

חיסכון בהוצאות

שיפוץ של גיר רציף עולה כסף, אבל הוא חוסך בהוצאות אחרות. באמצעות שיפוץ של תיבת ההילוכים ניתן לא רק למנוע צריכת דלק מוגברת, אלא גם לשמור על ערך הרכב בשוק.

תיבת הילוכים רציפה של מוסך גירים 2000 בחולון

לסיכום

מוסך גירים 2000 – מכון גירים מקצועי בשיפוץ גיר רציף יכולה ללוות אתכם לאורך התהליך. אנו מתמחים בשיפוץ סוגים שונים של תיבות הילוכים, יש מאחורינו שורה ארוכה של לקוחות מרוצים ונציגינו מכירים היטב גם את הענף וגם את הדרישות. יתרה על כך, נשמח להעניק לך תקופת אחריות ארוכה עם שיפוץ תיבת הילוכים ואפשר לפנות אלינו בכל בעיה או חשד לתקלה.

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית העסק הוא
03-6500232